הסערה • הרב שרקי ל'קול חי': "לא חושב שהערבים בודקים כמה דפי גמרא למדנו"

ישראל פריי 20 Comment on הסערה • הרב שרקי ל'קול חי': "לא חושב שהערבים בודקים כמה דפי גמרא למדנו"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב אורי שרקי עורר סערה כשהשיב לתלמיד ששאל במה צריך להתחזק בעקבות המצב הביטחוני והאסונות הקשים: "להתחזק בלימוד התורה?! שטויות במיץ עגבניות". בראיון שהעניק הרב ל'קול חי', הסביר הרב שרקי את דבריו.

סערת הרב שרקי • "להתחזק בתורה? שטויות במיץ עגבניות!, מה זה קשור לפיגועים?"

"פירשו את דבריי כאילו אני אומר שלימוד תורה ותפילה הם הבל וריק, מעולם לא אמרתי דבר כזה. מה שכן חמור בעיניי זה כשיש משהו שצריך לעשות, מתעלמים ממנו. זה כמו שיגידו לחולה שהתפילות יעזרו ובגלל זה הוא לא צריך ללכת לרופא, ברור שהתפילות מלוות הטיפול, אבל צריך לפעול".

הרב הציע את עמדתו: "אויבנו תוקפים אותנו כי אנחנו משדרים חולשה, וזאת לא חולשה בלימוד התורה, לא נראה לי שהם יודעים כמה דפי גמרא למדו בישיבות. החולשה היא ביחס לאחיזתנו בארץ, וזה דבר שמעודד בעקיפין את האלימות נגדנו. צריכים להתחזק בגאווה לאומית, לדעת שהקב"ה השיב אותנו לארצו, ולזקוף את קומתינו".

הוא הוסיף כי "הלאומיות הישראלית אינה דבר שאינו קדוש. הקב"ה כרת ברית עם האבות על הארץ הזאת ואח"כ נתן לנו את התורה. כשהיינו בגלות, יכולנו להתעסק אך ורק עם הדברים הרוחניים של תורה ותפילה, ב"ה שבנו אל הארץ, וצריך להתעסק גם בברית שלנו אתה".

"אם אדם הולך ברחוב עם ביטחון עצמי, לא תוקפים אותו במיוחד אם זה הביטחון עצמי שהקב"ה נותן לנו. ברור שגם כשאנחנו חזקים ודבקים בה' אנחנו עלולעים פה ושם להיפגע, אך באופן כללי, כמדיניות, זו הדרך".

האזינו לשיחה המרתקת:



20 תגובות

מיין תגובות
  1. 20

    ה"י! העברים לא בודקים אבל הקב"ה בודק!!! הערבים עושים את זה?????

  2. 18

    דבריו הם דברי כפירה ונאמה כלפי שמים,
    המחבלים לא צריכים לדעת אם אנחנו לומדים גמרא או לא,
    השם בשמים בורא העולם יודע בדיוק והוא זה שמביא עלינו את הערבים,
    יש לו את אותו הבעיה שיש ל… שכוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה
    וחושה שאם יהיה גבור ינצח,
    טעות אנושה ונוראה, רק הקב"ה יחליט אם ננצח או לא, וכל העולם קיים בזכות התורה הקדושה, ובלי זה אין חיים ואין כלום.

    מזועזע - איך אתם מעיזים להשמיע ולכתוב כאלה דברי כפירה.
  3. 17

    האם שמע הר(ע)ב הנל על המושג תורה מגנא ומצלה? הקול קול יעקב והידיים ידי עשו…….?

  4. 15

    כנראה שכבוד הרב שכח
    אם בחוקותי תלכו פירוש שתהיו עמלים בתורה
    וחרב לא תעבור בארצכם
    ושאר ההבטחות מסביב
    לא כתוב שהאויב יודע כמה תורה נלמד
    זה לא סותר שצריך להכנס בהם בכל הכח
    וכבר כתבה תורה ישמעל. פרא אדם ידו בכל ויד כל בו
    למדתנו תורה כיצד לנהוג בישמעל

  5. 14

    כנראה… שאתה יכול להגן על עצמך יותר מאשר ה' יכול!!
    אני אישית.. מכירה את עצמי…. ואת תגובותי…..
    מעדיפה להתפלל לה'..
    במקום להלחם פשוט להתפלל שנגיע למצב שלא צריך להלחם!!
    שכחת שה' יכול למנוע בכלל את הפיגועים!
    במקום לפנות לעובד… פנה למנהל- הבוס!!
    הוא אחראי גם עלינו וגם עליהם!!!
    לא הערבי ממית… החטא ממית!!!

  6. 13

    טוב מאד שהציבור יכיר בהם ובהשקפתם האומללה.
    כמה צריך להתפעל מהראיה הנוקבת של גדו"י,על שראו מראש עד היכן הם יגיעו.

  7. 12

    הרבי אומר על מרדכי היהודי שלמרות שהיה יושב בשער המלך (היה שר בממלכה) ואסתר הייתה המלכה (!), הדבר הראשון שעשה כששמע את גזירת המן (- להשמיד וכו,) במקום ללכת ולהפעיל את כל הקשרים המדיניים והכח הוא בחר ללבוש שק ואפר ולצום ולהתפלל ואף כינס את הילדים ולימד אותם את הפסוק "עוצו עיצה ותופר וכו'" והלכות מנחת העומר בבית המקדש…(למדו תורה). ורק אח"כ כשאסתר שולחת לשאול אותו מה קרה, אז אומר לה להיכנס למלך והיא במקום להתייפיף ולהראות טוב בוחרת לצום שלושה ימים דבר שעלול להקשות עליה למצוא חן בעיני המלך ואומרת למרדכי שגם הוא וכל היהודים יצומו…(מעניין למה לא אמרה להם להתחזק וללמוד הגנה עצמית כדברי שרקי). ורק אחרי כל ההכנה הרוחנית הולכת למלך בתפילה שהקב"ה יעזור לה… וכל זה למה? כי מרדכי ידע שהכל מכוון על ידי יד ההשגחה העליונה של הקב"ה ואם ישנה צרה על יהודי אז וודאי יש בעיה רוחנית שצריך לתקן וממילא הצרה תתבטל ולכן דבר ראשון פנה לפעולות רוחניות של תורה ותפילה ותשובה ורק אח"כ עשה כלי בדרך הטבע. אבל הכלי הוא רק טפל והעיקר הוא הפעולות הרוחניות לתיקון החטא שנהנו מסעודת אחשורוש. כמובן וברור שמוכרח להיות כלי ופעולות גשמיות אבל אסור לשכוח שהעיקר הן הפעולות הרוחניות ובלעדיהן הכלי לא יעזור כלום. אסתר הלכה אל המלך וגם היהודים נלחמו בסוף אבל רק אחרי שצמו למדו והתפללו ושבו בתשובה על חטא ההנאה ממשתה אחשורוש… כי כל מה שקורה בגשמיות עם יהודי נובע מהרוחניות ובלי לתקן את הרוחניות לא יעזור הפעולות הגשמיות. כך גם כשהולכים לרופא צריך לזכור שזהו בסך הכל כלי גשמי שאמנם מוכרח אבל הרופא הוא רק שליח להביא את הרפואה מהקב"ה, ואם ישנו חולי בגוף זה אומר שישנו חולי בנשמה ולכן בודקים את המזוזות ומחליטים החלטות טובות וכו. וכך בכל הדברים! כמישהו כותב לרבי על זיווג הרבי אומר לבדוק אם לא פגיעה בבן או בת ישראל… נכון שצריך לעשות מאמצים אבל בטח ובטח שיש קשר ישיר ועיקרי בין חסרון בגשמיות לחיסרון ברוחניות!
    הייתי שמחה מאד אם אבא של שלום שרקי הי'ד היה קורא את התגובה הזו…

  8. 10

    לכל הצבועים מעניין הציבור שמחפש את הרופאים הכי טובים ומוכן לשלם הון כסף איפה האמונה איפה צריך רק השתדלות והשם יעזור. מעניין בבחירות אתם לא ככ רק משתדלים ועוד אייך משתדלים ומזייפים ומרמים וכו הכל ידוע.

  9. 9

    מוישי
    ז׳ במרחשון תשע״ו 20/10/2015
    רמב"ם הלכות תעניות פרק א
    ודבר זה מדרכי התשובה הוא שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה וידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן… וזה הוא שיגרום להם להסיר הצרה מעליהם אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים ותוסיף הצרה צרות אחרות

  10. 8

    אתם לא מבינים..שוב לשון הרע..מדברים על להתחזק ואומרים לשון הרע!
    תתבישו להכליל ציבור שלם!
    בתור אדם פרטי תתפלל..וכן בתור עם אנחנו צריכים להתחזק בגאווה לאומית זה מה שחסר הק"בה רוצה שנראה לנבלים הללו את שייכותינו על הארץ בלי התנצלויות זה רשום בתורה הרב שרקי לא המציא את זה תבינו.
    כמו כל מצווה זאת גם מצווה שצריך לקיים אותה
    וזה דאורייתא
    אז תפסיקו להתפס למילים ותנסו להבין את עומקם של דברים וכן דוד המלך שהיה צריך יצא להלחם וזאת מלחמת מצווה נעים להכיר התורה לא סתם מקדישה הרבה פרשות על מלחמה איך נלחמים מה דוד המלך עשה במלחמות זאת גבורה יהודית שצריך להתחזק בה
    גם למוד תורה זה לא סותר

  11. 7

    יש גם חרדים שחושבים כמוהו לא להכליל את כל המזרחיסים יש ביניהם הרבה שיותר חזקים מאיתנו ואני מדבר מניסיון יש מאות משפחות שם שאין להם מחשב שלטא לדבר על אינטרנט שלכולם פה יש אז בקשה לא להכליל

  12. 5

    זאת הסיבה שלמעלה מ-50% מבוגרי מערכת החינוך הדת"ל הם דתלשי"ם (דתיים לשעבר).

  13. 4

    גדולי ישראל צפו לפני שישים שנה מה שאנחנו רואים עכשיו. רב שמתעלם מפסוקים מפורשים בתורה, מעביר מסר לתלמידיו להתעלם התעלמות מוחלטת מהמסרים שהקב"ה שולח, במקום זה להאמין בכוחי ועוצם ידי! כן! הפתרון הוא להחיל ריבונות, ממש כמו שראינו אצל כל השכנים שלנו (אסד. מובארק. קדאפי.) שניסו להחיל ריבונות בכוח וזה ממש עבד, אכן זה הפיתרון… בדיחה עצובה תפתח את ספר התנך ותראה שכל הנביאים וכל התורה כולה צועקת הפוך מדברי ההבל שקישקת

  14. 3

    בתורה שלנו כתוב מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים

  15. 2

    לכל אחי היקירים. שומר פיו ולשונו שומר בצרות נפשו. אנא חוסו על עצמכם ואל תגידו דבר שלילי על הרב. חוסו על עצמכם הרב שרקי הוא צדיק ותלמיד כחם. ראו הוזהרתם.

  16. 1

    לדעתי כולם מסכימים, אבל השוני הוא בהדגשים שבין חרדים לדתיים לאומיים, דתי שם דגם על הפן הרוחני ההשגחתי, על "תורה מגינה ומצלא" למרות שהוא מבין שצריך צבא "בחר לנו אנשים והלחם עם עמלק", אבל זה מובן מאיליו ולא צריך לדבר אל זה כביכול.
    לעומת זאת הדתי לאומי הרציונאל מבין שיש סדר הגיוני לדברים ושם דגם על תורה ועבודה, תורה ארצית, תורה מחוברת, מתחשבת עם התנאים, עם מה שאנשים יכולים לפרש,
    ובמקרה שלנו: ברור לכולם "שהבא להורגך השכם להורגו" ולא השכם להתפלל עליו ואחר כך הרגו, וזה פשוט מה שאמר הרב אורי שרקי, שלהגיד להתפלל כשיש סקנה זה "שטויות במיץ עגבניות" משום שזו היפך דעת תורה, הסדר הוא קודם כל "השכם להורגו" ואח"כ תתפלל ולא רק בשעת סכנה כי זו דרך חיים, ומימילא ה' יגן על ישראל.
    חכמים הזהרו בדבריכם – זה לא רק על הרבנים גם הטוקבקיסטים
    שחושבים שהם יודעים יותר ויכולים לשפוט, ואפילו אם אנחנו יודעים יותר זה לא מתיר לנו לשפוט משהו אחר, כי מאיתנו בקשו "הוי דן את כל האדם לכף זכות" ובטח רבנים שיודעים דבר.. בא נזהר ונכבד קודם כל.